Operațiunea „testarea”

Cred că știți cu toții ce nebunie a fost astă-vară cu rezultatele de la bacalaureat. Erau perioade în care indiferent pe ce post de televiziune dădeai numa despre asta se vorbea. Ei bine, cum de ani buni în învățământul românesc se produc numai și numai schimbări și se introduc chestii noi de care nimeni n-are habar, acum ăstora de la conducere li s-o răsărit că hai să-i testeze ei pe elevi la începutul anului. Și uite așa s-a introdus anul acesta conceptul de „teste inițiale” (nu spun DIN anul acesta că la ce zăpăceală e nu știu dacă la anul se va mai continua pe ideea asta). Încă din prima zi de școală ni s-a spus de ele, problema e că din prima zi de școală și până acum, cam toți profesorii printre altele ne-au spus același lucru „nu știm despre ce e vorba”, „nu știm cum o să fie”... Din câte am înțeles nu se trec în catalog dar se adaugă la un „portofoliu” al elevului sau ceva de genul ăsta care într-o oarecare măsură va conta pe viitor și cică se va urmări evoluția elevilor pe parcursului anului/anilor. Asta se zvonește cel mai des, apoi în rest .. ba că ni se spun, ba că nu ni se spun notele, ba că se spun părinților și trebuie să semneze nu știu ce, ba că trebuie să învățăm pentru ele, ba că nu trebuie să ne stresăm cu ele ... mai precis, câți oameni, atâtea păreri.
Ceea ce e cel mai grav după părerea mea e că NIMENI NU ȘTIE EXACT CE TREBUIE DE FĂCUT. Știu toți profesorii că trebuie să dea testele astea inițiale elevilor, dar majoritatea nu știu ce o să se întâmple mai departe. Aici nu dau vina pe ei sincer, ci pe idioții care conduc sistemul educațional. Adică tuturor (elevi și profesori) ni s-a spus că dăm testele astea, dar nu ni s-a spus nimic clar și concret despre ele. De mâine începe nebunia, mâine spre exemplu la prima oră dau test din economie, o materie care în anii precedenți n-am făcut-o iar în anul ăsta am avut până acum 3 ore dar profesoara noastră nu a fost în liceu și a înlocuit-o o habarnistă care nici ea nu știa ce vorbește, deci o să fie superb! (bine, eu scriu cât știu din cultură generală, dar totuși...). Nu știu ce o să fie, chiar nu știu ce o să fie. O să se adune la minister niște rezultate cu care n-am idee ce o să facă, dacă o să le folosească la ceva, dacă o să le convină sau dacă s-or răzgândi și-o să zică iar că nu-i bine (de ce nu-i bine, cum trebuia ca să fi fost bine - astea nu contează..).
Aștept. Așteptăm, de fapt, atât noi, elevii, cât și profesorii, să vedem ce o să se întâmple. Așteptăm, că altceva din păcate n-avem ce face..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile sunt supuse moderării, de aceea nu apar direct în momentul trimiterii.