16 mar. 2014

Top secret, top stupid

Câte conturi are o persoană pe internet în ziua de azi? Cei care folosesc tehnologia în fiecare zi, cu siguranță au foarte multe. Ei... eu am senzația că mai nou toate corporațiile astea la care avem noi conturi pe net, au început să se plictisească și se gândesc oare cum să-l facă pe om să-și piardă mai mulți nervi logându-se pe conturile sale. Ce a prins cel mai bine din câte văd... parola. S-au dus zilele când parola putea să-ți fie orice chestie simplă. Nu, nu mai merge... Acuma dacă-ți faci un cont, trebuie să aibă litere mari, litere mici, caractere speciale, cifre și mai dracu știe ce. Ce-i drept că nu peste tot, dar la multe chestii importante da.
Cel mai enervant exemplu de care eu m-am lovit, este parola de la Verified by Visa sau cum s-o fi numind, la plățile online cu cardul. Cumva au introdus măgăria asta de securitate, la care cândva m-a pus să-i dau o parolă de-aia cu n-șpe mii de feluri de litere și cifre și caractere. Eu știu „despre ce-i vorba în parolă” :))) (știu că sună stupid, dar înțelegeți ideea...) doar că nu știu unde am pus literă mare sau cifră, unde am înlocuit literele cu altceva... ce îmbârligătură am făcut. Și nu pot încerca variante la nesfârșit că după câteva încercări mă pune să revin peste nu știu câte minute. Iar singura modalitate de a o recupera pare a fi să sun la nu știu ce număr, la care când n-am treabă cu plăți online uit să sun, iar când am, mă enervează drăcovenia atâta de tare că mi-e teamă că dacă sun nu mă pot controla și îi înjur...
Asta e chiar nasol, dar apoi mai sunt și situațiile mai mici dar la fel de enervante... la unele conturi ce le folosesc poate o dată la câteva luni deja m-am obișnuit, când vreau să intru, prima chestie - Forgot password? Și o resetez de fiecare dată, că n-am chef să țin minte corcituri. 
Înțeleg că-s făcute să combată atacurile ce devin tot mai „inteligente”, dar aș prefera când îmi fac un cont sau resetez o parolă să bifez ceva de genul Da, știu că parola mea e simplă, nu o să comentez dacă mi-o sparge cineva, decât să-mi pretindă să memorez caractere fără sens...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile sunt supuse moderării, de aceea nu apar direct în momentul trimiterii.