2 oct. 2015

DNA? Nu, mulțumim!

Se pare că mi se adeverește o presupunere: că și la DNA-ul ăsta, ca la orice „organism” al statului român, există momente în care nu prea are treabă cu realitatea.

Au descins peste Baia Mare. Bineînțeles, cred și eu că se simt jenați în partea dorsală cei din mai-marile „metropole” din țară, că orașul ăsta de care până acum nimeni nu auzise, iese la iveală direct în lumina reflectoarelor. 

Vin să ne ia la rost cum susținem sportul. Păi îl susținem cum putem, cum găsim metode să ne descurcăm, că dacă ar fi după Guvern n-am avea niciun sport! La fel cum de sub ghearele lor a trebuit să scoatem toate ruinele de clădiri care ne pătau (la propriu) orașul! Cine vrea să vadă cum ar fi Baia Mare după administrarea bucureșteană, îl poftim, de exemplu, în gară. Aia e a lor, ăla e simbolul Bucureștiului în Baia Mare! 

Nu mi-i drag Cherecheș, ia câteodată niște decizii pentru care-mi devine pe moment cel mai antipatic om din lume, dar nu pot să nu-l respect. Îmi imaginez că învârte multe, că se vede pe el, dar atâta timp cât dă cu două mâini, nu mă interesează dacă ia cu o jumătate.

Adevărul e că în România de azi, dacă respecți cuvânt cu cuvânt legea, nu ai cum să te ridici de jos. Dar despre asta altă dată...

La ce dezastre de primării și consilii locale vezi prin țara asta, la ce aberații auzi că fac unii, la noi e de-a dreptul miraculos ce vezi.
Cred și eu că în unele orașe oamenii abia așteaptă să vină DNA-ul să le pescuiască aleșii (de remarcat totuși: ALEȘII... ... da asta-i altă discuție...), însă la noi văd că vin mai degrabă să ne încurce.
Eu nu cred să existe băimăreni care să spună că orașul ăsta nu s-a schimbat în bine în ultimii ani. Bine, în afară de ăia care întreabă de ce din factura lor de apă l-am adus pe Tinie Tempah. Sunt niște adjective mai speciale care caracterizează asemenea oameni....

Sunt curios care vor fi reacțiile din partea orășenilor. Cherecheș văd că tocmai a lansat o idee de susținere din partea băimărenilor, dar văd că a spus direct că asta va fi practic și o susținere a lui la alegeri. Nu știu dacă a fost tocmai momentul potrivit să spună asta, să pună problema așa de la bun început. Dar oricum, mi-ar plăcea să văd o mobilizare de tip „pro Baia Mare” / „hai Baia Mare!”. Și dacă „respectarea legii” înseamnă ca noi băimărenii să ne întoarcem la vremurile gri, ar fi interesant să facem un protest anti-DNA. Nu să-l apărăm pe Cherecheș, să apărăm bunăstarea Băii Mari!
Doamne feri! Să nu se întâmple, să se rezolve toate bine, că nu căutăm ceartă! Dar așa ceva chiar cred că ar zgudui psihologic restul României!

Nu știu ce se întâmplă la nivelul românilor. Zici că am fi din nou într-un fel de tranzit, zici că facem un „război rece” între noi, unii cu alții, toată treaba-i că nu-mi dau seama la ce vrem să ajungem. Dar oricum, orice ar fi, trebuie să fie spre un „mai bine” - unul real, palpabil, concret. Altfel orice schimbare doar de dragul schimbării cred că nu-și are rost.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile sunt supuse moderării, de aceea nu apar direct în momentul trimiterii.