Treceți la conținutul principal

Weekend-ul nebunilor

În ultimele zile am avut impresia că românii și-au făcut un fel de pauză la creiere. Sau, mă rog, una mai lungă și mai gravă decât de obicei. Două evenimente total diferite, i-au pus pe cei mai reduși la minte dintre compatrioții noștri să-și arate public ce număr negativ de neuroni au în creier.

Eu m-am gândit că dacă nu mai vrem să asistăm la asemenea desfășurări de prostie pe viitor, am putea aplica niște idei :))...


Ursul din Sibiu

De la început, vreau să fiu foarte bine înțeles într-un aspect: nu sunt deloc pentru cruzime față de animale! Îmi plac și mi-s dragi toate felurile de animale cărora și noi, oamenii, le suntem dragi. Când văd câte o flocoșenie de cățel din ăla de 10 centimetri lungime care se dă în spectacol pe stradă trăgând de lesă și lătrând, sau câte un pui de mâțuc pe Instagram care se bate cu apa de la robinet, mi se topește inima. Și deși animalele sălbatice sunt un pic altă categorie, nici cu ele n-am nimic.

Sunt însă PRO cruzimii pentru proști!

Nu cred că mai are rost să prezint detaliat situația, că deja toată lumea a aflat de ea. Un urs a ajuns cumva pe străzile Sibiului, oamenii s-au speriat, au fugit după el cică 3 ore, iar în cele din urmă l-au împușcat. Bun. Se întâmplă. Nu zic că-i bine, nu zic că-i rău. Ce a urmat însă după aia, a fost de râsul lumii. 

Vai de mine! Da cum e posibil așa ceva? Da ce v-o făcut ursulEȚUL ăla? Cine o îndrăznit să facă așa ceva? Cum s-a putut întâmpla în societatea modernă, ecologică, sustenabilă și corectă politic un asemenea act de cruzime barbară și primitivă?

Bineînțeles, isterizări făcute de generația „politically correct”. Au făcut PROTESTE. Da, fraților, proteste pentru că un urs a fost împușcat. Și numa când te uiți la imaginile cu protestatarii, îți e clar ce fel de oameni sunt: în general tineri spălați pe creier. Genul de oameni care orbește cred și copiază toate prostiile occidentului. Hipioți. Din ăia care cred că cel mai mare pericol al omenirii acum nu e terorismul, ci încălzirea globală. Din ăia care ar vota Clinton...

Autoritățile, ca să-i calmeze pe nebuni, normal, au trebuit să răspundă. Au zis că se vor începe ANCHETE. Da, dragi tovarăși! Banii publici vor fi dați pe anchete ca să se afle CUM A AJUNS acel urs acolo (îs tare curios cum or face asta... din câte știu urșii n-au cutie neagră ca avioanele :)) ), și bineînțeles dacă e cineva de tras la răspundere, cine să fie.

Adevărul este, acuma foarte sinceri să fim, că e un pic penibil că într-o asemenea situație nu există, într-adevăr o procedură stabilită. De fapt no, în caz că nu v-ați dat seama până acum, e clar că ministerul mediului e acolo doar ca să ne ia taxe, nu putem pretinde să și ofere ceva în schimb. Problema asta trebuie de adresat, într-adevăr, trebuie făcută o procedură. Dar în lipsă de așa ceva, reacția de a împușca acel urs, îmi pare rău, dar nu mi se pare deloc una anormală. Mi se pare perfect normal comentariul șefului Poliției din Sibiu, care a spus că datoria lor e să ia toate măsurile pentru a asigura liniștea și siguranța populației. Iar în acest caz, să fim serioși, siguranța populației a fost în pericol.

foto: Inquam Photos / Ovidiu Dumitru Matiu
Iar cu asta vreau să revin un pic la acei protestatari. Că pe mine, sincer, ăia m-au enervat cel mai mult. M-a enervat să văd că pe zi ce trece devenim o nație tot mai plină de cretini din ăștia care sar de fund în sus pe modelul occidentalilor, chiar dacă n-au nicio bază logică pe care fac crizele. Și cred că ăstora ar trebui să li se mai arate din când în când și câte un argument logic, în stil practic. Că degeaba le vorbești, că n-aud. Ăștia trebuie puși în fața realității, că prea multe fantezii au în cap și vociferează.

Eu aș fi adus la acel protest al lor câțiva urși. Vii. Sălbatici. Flămânzi dacă s-ar fi putut. Aduși cumva, nu știu să descriu acum o procedură, că nu mă pricep cum se face, dar cu siguranță cumva s-ar fi putut aduce niște urși, și plasa în centrul „fanilor” lor. Că doar problema crizaților asta era, cum de s-a ajuns la împușcarea unui urs care umbla peste casele din centrul orașului. Deci după mintea lor, un urs care umblă prin oraș nu e nimic de speriat și e ceva total normal. Ei au venit cu urși imprimați pe hârtii și cu jucării de pluș. No, eu le-aș fi adus niște urși adevărați și i-aș fi coborât dintr-un camion chiar în fața lor. Sunt tare curios ce reacție ar fi avut.

Protestele lor sunt din seria „să protejăm natura”. Adică natura poate face ce vrea cu noi, ne poate inunda, trăzni, cutremura, iar animalele ei ne pot sfâșia de vii, dar după mintea lor noi trebuie să o protejăm mai mult decât ne protejăm viețile noastre. Un urs ca să jupoaie un om de viu nu va cere autorizație de la ministrul mediului, și nu-l va durea nicăieri nici după aia. Va merge mai departe fericit, cu burta plină, și nu va da declarații de presă. Dar ăștia susțin că oamenii trebuie să facă toate astea ca să se apere din calea unui urs.

Aș fi fost extrem de curios să văd ce argument și ce poziție ar mai fi avut toți ierbivorii ăia cu 2-3 urși la câțiva metri de ei. Urșii ăia ori ar fi început să-i atace pe ei, ori ar fi dispărut în oraș. Unde ar fi fost posibil să atace alți oameni. Sigur, ar fi început să întrebe cine și mai ales de ce a adus acei urși. Păi cum de ce? Păi da vouă nu ăsta vi-i baiu, mă? După voi era normal ca un urs să se plimbe prin oraș, no, ia, ne cerem scuze că l-am omorât pe unul, ia v-am adus acuma 3, ca să fiți bucuroși că aveți urși în oraș.
Le-ar fi picat tot argumentul! Ar fi avut pantaloni maro imediat!

Urșii, bineînțeles, i-aș fi pus în grija unor specialiști, iar după aventura cu fanii lor, i-aș fi colectat frumos și trimis înapoi la ei acasă în pădure (că doar ăștia asta ziceau, nu? că se pot tranchiliza, îi colectezi și-i trimiți înapoi, nu trebuie omorâți). Iar apoi, după ce m-aș fi asigurat că animalele sunt în stare bună (repet, pusă operațiunea în sarcina cuiva care știe ce face), aș fi apărut în presă cu un mesaj simplu: „Îmi cer scuze că am folosit niște animale la evenimentul de azi, dar am folosit-o doar pentru a speria proștii! Animalele sunt ok.”

Concluzie, deci:
- N-am nimic cu acel animal. Dar locul lui nu era în oraș. Iar decât să atace oameni, în lipsa unei proceduri și a unei organizări, cred că s-a acționat normal. Nu prea frumos, dar de înțeles.
- Da, consider că într-adevăr trebuie o procedură profesionistă pentru o asemenea situație, care să NU implice moartea animalului.
- Problema mea este cu acești indivizi care habar n-au despre ce vorbesc, dar fac crize. Cu o asemenea ocazie, le-aș fi demonstrat practic că argumentele lor bazate pe fantezii n-au nicio legătură cu lumea reală. Trebuie să li se dea să guste din propria rețetă. Dacă vroiau ursul să rămână în oraș, să-l fi luat careva la el acasă. Dacă fac scandal cu încălzirea globală, să se mute în Antarctica. Dacă vor refugiați din Siria, să le construiască locuințe. Dacă nu vor să treacă la acțiune cu asemenea soluții, deci dacă nu pot oferi ei înșiși soluții la problemele a căror abordare a majorității ei o critică, să facă bine să tacă din gură.
- Acțiunea „mea” n-ar fi avut practic nicio legătură cu urșii. Ar fi fost intenționată doar să sperie toți acești agitați care fac scandal din orice. Fapta a fost consumată. Trebuie ca pe viitor să nu se mai repete. Dar de aici până la a te isteriza în stradă pentru așa ceva, e cale lungă.


Parascheva

BOR și-a umplut iar conturile cu festivalul anual Sfânta Parascheva. Încă nu au apărut cifrele, nici nu știu dacă vor apărea, dar cu siguranță, mai ales că acuma oamenii au mai ieșit din criză, vor fi de ordinul milioanelor de lei. Sau Euro. Nu mai contează, oricum nu plătesc nicio taxă pe ei.
Despre tipul de oameni care merg la pupat așa ceva, nu comentez acuma pe larg, că e probabil se subînțelege ce părere am.

Și, de fapt, nu știu ce părere poate avea un om echilibrat mintal când vede scene de genul ăsta:


2016 Romania, te iubesc!
Posted by Ioan Preda on Sunday, October 16, 2016


Din nou, să fie foarte clar: nu am nicio problemă și nicio revoltă asupra ideii de religie. Cred și eu că există o Divinitate, o entitate superioară nouă tuturor. Dar de aici până la „GODporația” (ca să preiau termenului lui C. T. Popescu) BOR și maratonul moaștelor, e din nou, cale lungă, și, dacă e să mă întrebați, uneori am impresia că majoritatea acțiunilor BOR sunt o adevărată insultă la adresa Divinității și a preoților adevărați. Îmi e de-a dreptul jenă de preoții cu har și suflet bun când înjur BOR, dar asta e altă discuție...

E destul de trist însă, că în anul 2016, românii mai sunt încă atât de ușor de păcălit și de mințit, și că mai cred în așa ceva. Și mai e trist un lucru: că încep să se facă doar două tabere extreme: pupătorii de moaște, și Darwiniștii fără cauză. Adică cei care cred orbește în ce le spune biserica, dar nu știu de ce cred, și cei care nu cred absolut deloc în nimic legat de biserică, dar nici ei nu știu de ce cred așa. Primii se bazează pe niște povești fantasmagorice care n-au nicio logică reală, iar ceilalți pe niște site-uri de pe net pe care alții ca ei le-au pus acolo, cu la fel de puțină judecată.

Da în fine, hai că deviez de la subiect. În orice caz, cumva ar trebui să scăpăm de fenomenul moaștelor, că suntem de-a dreptul caraghioși. Și nu mă refer aici că mă interesează ce cred alte țări, că nu mă interesează, ci că pur și simplu a trece la lucru și a-ți pune viața în ordine cu siguranță te va ajuta mai mult decât pneumonia care o faci așteptând să mozolești o sticlă.

Ce aș face eu cu ăștia, deci.
La un moment dat, așa când aș vedea că la rând la pupat se apropie un grup de „profesioniști” (adică niște babe pe care se vede clar că-s cauze pierdute), aș face ceva să se întâmple cu respectiva raclă. Ori să pară că mișcă ceva înăuntru, ori să se aprindă ceva lumină.
Voi vă dați seama ce s-ar întâmpla? :))
Voi vă dați seama câte infarcte ar avea loc în următoarele secunde? Vă dați seama ce îmbulzeală și ce călcat în picioare și ce demonstrații de kung fu ar fi imediat?

Și în momentul ăla, aș spune la toată poliția, jandarmeria, pompierii, salvarea, să se retragă. Adică, de ce ar mai avea nevoie oamenii de ei? Ei sunt acolo crezând că fanteziile lor le vor da tot ce au nevoie, inclusiv sănătate. Ce ajutor mai mare decât „ajutorul sfânt” pot da niște muritori păcătoși de brancardieri sau doctori?

Uitați-vă și pe clipul video la 0:40... Ascultați acolo ce zice operation manager-ul : „la cuvioasa, nu la salvare!” :))

Aș lăsa toți „enoriașii” să se desfășoare după cum îi duce mintea. S-ar numi selecție naturală :))

OK, știu că asta o fost un pic răutăcios, și oricum ăștia spre deosebire de cei din primul caz nu-s atâta de enervanți, dar văzând ce desfășurare de forțe a fost iar la Iași, iar acum seara văzând acel clip, n-am putut să nu-mi imaginez un asemenea scenariu :))

...
Of, of...
Să sperăm că asemenea „pauze” de gândire n-o să mai avem prea curând. La Galați și prin alte părți oamenii sunt nenorociți de inundații, iar preocuparea românilor e să protesteze pentru un urs și să pupe moaște.

Dacă vrem să ducem țara asta undeva, va trebui să nu mai ascultăm de cei spălați pe creier. Indiferent din ce direcție le-a venit spălătura...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Avem o singură speranță. Restul sunt „soluții”.

Astăzi, 8 noiembrie 2016, va fi o zi de marcat în calendar. Va influența mulți ani de acum înainte, și poate va influența chiar cursul istoriei societății omenești. Americanii își votează noul președinte. Iar având în vedere că Europa e blocată în incompetență, Rusia și Asia sunt sinistru de tăcute la acest capitol, iar restul lumii nu prea are nimic de zis, e destul de clar că președintele Americii va fi și de data aceasta „președintele lumii”.
Iar americanii și-au sortat ofertele până au ajuns la doi: Hillary Clinton și Donald Trump. Pro și contra poți găsi la amândoi, dar, după părerea mea, alegerea unuia sau a celuilalt, va fi o alegere pentru ce va urma să se întâmple cu ceea ce noi numim azi „occidentul”. În cazul lui - Donald Trump - America va trece din nou la lucru, făcând ce știe mai bine: să fie (să redevină, mai bine zis) cea mai grozavă națiune din lume, un exemplu de urmat pentru orice altă țară care dorește libertate și bogăție. În cazul ei - Hillary Clinton - America …

Judecata celei de-a treia zi

S-a terminat! Trump a câștigat. N-a început al treilea război mondial, totul e bine, și, în mod normal, n-are de ce să nu fie bine și în continuare. N-am crezut că voi mai scrie încă o postare pe această temă, însă prea multe s-au întâmplat în urma alegerilor și prea multe constatări am făcut, încât mă simt nevoit să menționez câteva chestii.
Bineînțeles, cred că cel mai rău lucru pe care îl poți face în momentul ăsta e să te iei după mass-media. Ăștia-s geniile care ziceau „Trump n-o să candideze”, apoi „Trump n-are nicio șansă”, apoi au arătat toate acele stupide sondaje, iar acum toți se comportă de zici că vine sfârșitul lumii. O manipulare mai urâtă ca asta nu cred că am văzut. Deși, nu mă mir deloc în asemenea situații. Și dacă tot am adus aminte de astea, să încep cu o primă constatare.

„Democrații” nu știu ce-i democrația

Trump a câștigat în urma unui VOT. Nu a fost o întâmplare, nu a fost o conspirație, nu a fost o numire din partea unui regim dictatorial. A fost dorința oame…